Zdrowy Fit Burger dla laika gotowania

W mojej diecie znajduję mnóstwo miejsca na dania przygotowane z wołowiny. Śmiało mogę powiedzieć, że jestem koneserem burgerów wszelkiej maści. Dzisiaj postanowiłem podzielić się z Wami moim przepisem na Fit Burgery, proste i szybkie w przygotowaniu. Nie będziesz miał problemów żeby przygotować burgery w domowym zaciszu. Zjesz smacznie, w dodatku zdrowo!

Czas przygotowania: 20 minut Czas gotowania: 16 minut Całkowity czas przyrządzenia: 36 minut

Składniki Fit Burgera:

Składniki na Fit Burgery
Składniki potrzebne do przyrządzenia Fit Burgerów
  • 400 gram pręgi wołowej, zmielonej,
  • 4 bułki orkiszowe,
  • dwa średniej wielkości pomidory,
  • dwa ogórki kiszone,
  • jedna czerwona cebula,
  • sałata zielona,
  • opakowanie sera Hochland na gorąco,
  • papryczki jalapeno,
  • sos BBQ,
  • przyprawy, takie jak sól, pieprz,

Sposób przygotowania Fit Burgerów

  • Wcześniej zmielone mięso z pręgi wołowej doprawiamy pieprzem, solą, dowolnymi przyprawami według gustu, wbijamy jedno całe jajko, dodajemy łyżeczkę mąki,
  • Przygotowane i przyprawione mięso mieszamy, następnie formujemy 4 okrągłe krążki, każdy o wadze plus minus 100 gram, grubości około 1-1,5cm,
  • Na patelnię wlewamy 40-50ml oliwy z oliwek, rozgrzewamy olej, smażymy wcześniej przygotowane krążki wołowe, z każdej strony po 3 minuty,
  • Usmażone krążki wkładamy do rozgrzanego piekarnika (200 stopni Celsjusza), pieczemy od 5 minut (med rare) do 10 minut (well done),
  • Kolejny etap to nasza dowolna finezja składania fit burgera w całość, wybierania dodatków. Mój schemat wygląda następująco. Dolną część bułki polewam sosem BBQ, kładę na to zieloną sałatę, warzywa (pomidor, ogórek kiszony, cebulę), upieczone wołowe krążki, papryczki jalapeno, całość polewam ponownie sosem BBQ, następnie przykrywam plasterkiem sera żółtego, liściem sałaty i górną częścią bułki,
  • Fit Burger ląduje do piekarnika na 3-5 minut,

Smacznego! Burgożercy 🙂

Fit Burgery w piekarniku
Fit Burgery w całej okazałości

Tabela wartości odżywczych:

  Waga [g] kcal Białko Węglowodany Tłuszcze
Fit Burger 239,00 382 31 31 15
 

5 Komentarze

  1. Często robię domowe burgery, z tym że do mięsa dodaję podduszoną pokrojoną cebulę, nie dodaję mąki i smażę na suchej patelni, bez tłuszczu. Oczywiście, efekt o niebo lepszy niż burger z restauracji, no i mam pewność, że jest tam 100% wołowiny, a nie wieprzowo-wołowa mieszanka 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *